More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Großer Erfolg für Goodgame Studios

Das hat gepasst! Goodgame Studios, einer der großen Spielentwickler in Hamburg, meldet einen neuen Hit: Mehr als zwei Millionen Spieler in den ersten drei Wochen nach Release bedeutet den besten Start bisher bei Goodgame Studios überhaupt - Big Farm: Mobile Harvest. Die Hamburger melden sich damit zurück in der Erfolgsspur.

Begeisterung bei Goodgame Studios: Das kürzlich veröffentlichte neue Spiel “Big Farm: Mobile Harvest” hat den erfolgreichsten Start der Firmengeschichte hingelegt. Obwohl erst drei Wochen weltweit verfügbar, haben doch bereits über 2 Millionen Spieler die Bauernhofsimulation auf ihrem Smartphone installiert. Und, noch wichtiger, sie haben offensichtlich auch viel Spaß am Spielen. “In Sachen Spiel- und auch Bezahlaktivität erreicht “Big Farm: Mobile Harvest” mit Abstand die höchstens Werte, die wir jemals gesehen haben.", sagt Dr. Kai Wawrzinek, CEO und Gründer von Goodgame Studios.

Nach nur drei Wochen haben bereits Millionen von Spielern aus 234 Ländern angefangen, einem geerbten Bauernhof wieder neues Leben einzuhauchen und sich dabei gegenseitig in Kooperationen zu unterstützen. Da “Big Farm: Mobile Harvest” eine Menge kooperativer Funktionen enthält, ist eine lebhafte Community der Schlüssel zum Erfolg. “Wir freuen uns unheimlich, dass die Resonanz so positiv ausfällt. Unser Team wird mit regelmäßigen Neuerungen und aufregenden Events für lang anhaltenden Spielspaß sorgen.” verspricht der verantwortliche Studioleiter Simon Andrews.

Viel Zeit zum Feiern bleibt allerdings nicht. Der weltweite Start des neuen Strategiespiels “Empire: Millenium Wars” ist bereits für Anfang 2018 geplant und das Spiel wird in Sachen Komplexität nochmal deutlich aufwendiger sein als “Big Farm: Mobile Harvest”. “Es gibt noch viel zu tun, aber das Team ist auf dem besten Weg den Zeitplan einzuhalten.” sagt Simon Andrews, dessen Studio auch für diesen Titel verantwortlich ist. “Angesichts des aktuellen Rückenwinds durch die Kehrtwende in diesem Jahr sehe ich gute Chancen, auch im nächsten Jahr ein erfolgreiches Produkt am Markt platzieren zu können.

News

School Internship Games January 2025: Pupils discover games industry in Hamburg companies

During a three-week internship, 15 9th grade students from Hamburg gained insights into the various job profiles and companies in the games industry. We visited them for their final presentation and found out what they learned.

Portside Game Assembly: Ticket sales for brunch and party launched

With Portside Game Assembly, Gamecity Hamburg is welcoming studio heads and directors from successful indie game studios on a conference ship and other extraordinary locations in Hamburg on June 27, 2025. More participating studios are announced and the ticket sale for all events has started.

Senator's Roundtable 2025 at Hamburg City Hall

As in previous years, Dr. Carsten Brosda, Senator for Culture and Media, and Gamecity Hamburg invited executives from the gaming industry to the Senator's Roundtable 2025 at the Hamburg City Hall to discuss current challenges and topics within the industry.

The German Creative Economy Summit 2024. Photo by Jan-Marius Kampnagel

German Creative Economy Summit 2025: Program Highlights

On March 5 and 6, 2025, the German Creative Economy Summit will once again take place in Hamburg, the largest national industry get-together for the entire creative industry at the location Kampnagel. We have put together a few program tips for you.

Application open for German federal computer game funding

Tiny Roar release "Into the Emberlands" as full version

Hamburg-based indie developer Tiny Roar released “Into the Emberlands” as version 1.0.

OneManOnMars releases Leif's Adventure: Netherworld Hero

OneManOnMars will finally release the exciting 2D action adventure Leif's Adventure on December 19, 2024!

Recap 2024 and Outlook for 2025

It feels like just a week ago that we embarked on our projects and events for 2024 and just like that the year has come to an end again!

Games Lift: A beginning, not an end

Graduation is in the books. The Games Lift class of 2024 has aced their biggest test yet with flying colors. On the stage, the teams revealed what’s next for their projects.

Octofox Games release Wild Woods in Early Access

Funded by Gamecity Hamburg, the Coop-Adventure game Wild Woods by Octofox Games goes into Early Access on Steam published by Daedalic Entertainment on December 9, 2024.

German Developer Award 2024: Hamburg Studios win big

At the German Developer Award on December 3, 2024, "Closer the Distance" by Osmotic Studios won in the 3 categories Best Audio Design, Best Story and Innovation. The Ubisoft Newcomer Award went to "Map Map - A Game about Maps" by Pipapo Games, which is also represented in the Games Lift Incubator 2023 and the Prototype Funding 2024 of Gamecity Hamburg.

Games Lift: Honeybeak aim for the Sky

They may just be starting out, but already seem like a well-practiced team. With “ForeFeathers”, four fellow students demonstrate a special sense for puns – and cuddly penguins. Read more in our Games Lift Log.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.