More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

gamecity:Hamburg mit erfolgreichem Messeauftritt auf der gamescom 2019

Sieben Hamburger Unternehmen und Start-ups präsentierten sich auf dem gamecity:Hamburg Gemeinschaftsstand auf der gamescom 2019. Mehr als 500 Gäste begrüßte gamecity:Hamburg bei zwei Events am vergangenen Dienstag – dem Fischbrötchenempfang auf dem Messestand und dem ersten Games Compass Hamburg auf der gamescom, der gemeinsam mit InnoGames veranstaltet wurde.

Die Hamburger Spielebranche präsentierte sich mit innovativen Newcomern und starken Unternehmen auf der größten Computer- und Videospielmesse der Welt in Köln. Zum ersten Mal lud gamecity:Hamburg bereits am Fachbesuchertag zum Netzwerken zum traditionellen Fischbrötchenempfang.

Tim Angerer von der Behörde für Kultur und Medien Hamburg und Dennis Schoubye, neuer Projektleiter von gamecity:Hamburg begrüßten zusammen mit Michael Zillmer, COO und Gründer InnoGames, zum Fischbrötchenempfang auf dem neu gestalteten 232 qm2 Gemeinschaftsstand.

[[youtube_tpLyOKyDehI]]

„Unser diesjähriges Standkonzept mit der Kombination einer offenen Lounge-Fläche und zusätzlichen Konferenzräumen ist bei Besuchern und Ausstellern gleichermaßen gut angekommen. Wir freuen uns über das positive Feedback und eine erfolgreiche gamescom für unsere Aussteller“, so Dennis Schoubye.

InnoGames, größter Aussteller am Stand und einer der führenden Entwickler und Publisher von Browser- und Mobile Games, brachte am Dienstagabend beim Games Compass zusammen mit gamecity:Hamburg internationale Führungskräfte und Entscheider aus der deutschen Spielebranche zusammen.

Die gamescom bedeutet nicht nur für etablierte Unternehmen das Treffen mit internationalen Business-Kontakten, auch junge Unternehmen und Start-ups profitierten von wertvollen Meetings auf der Messe. So unterstützte gamecity:Hamburg zwei Nachwuchsteams, Bagpack Games und Team Octofox, und ermöglichte ihnen die Teilnahme an der Indie Arena Booth, der größten Plattform für unabhängige Indie Games mitten in der Entertainment Area in Halle 10.2.

Was für unsere Aussteller die Teilnahme an der gamescom am Gemeinschaftsstand der gamecity:Hamburg bedeutet, erklären sie im beigefügten Video.

[[youtube_nWJiRDx6jss]]

News

Tiny Roar release "Into the Emberlands" as full version

Hamburg-based indie developer Tiny Roar released “Into the Emberlands” as version 1.0.

OneManOnMars releases Leif's Adventure: Netherworld Hero

OneManOnMars will finally release the exciting 2D action adventure Leif's Adventure on December 19, 2024!

Recap 2024 and Outlook for 2025

It feels like just a week ago that we embarked on our projects and events for 2024 and just like that the year has come to an end again!

Games Lift: A beginning, not an end

Graduation is in the books. The Games Lift class of 2024 has aced their biggest test yet with flying colors. On the stage, the teams revealed what’s next for their projects.

Octofox Games release Wild Woods in Early Access

Funded by Gamecity Hamburg, the Coop-Adventure game Wild Woods by Octofox Games goes into Early Access on Steam published by Daedalic Entertainment on December 9, 2024.

German Developer Award 2024: Hamburg Studios win big

At the German Developer Award on December 3, 2024, "Closer the Distance" by Osmotic Studios won in the 3 categories Best Audio Design, Best Story and Innovation. The Ubisoft Newcomer Award went to "Map Map - A Game about Maps" by Pipapo Games, which is also represented in the Games Lift Incubator 2023 and the Prototype Funding 2024 of Gamecity Hamburg.

Games Lift: Honeybeak aim for the Sky

They may just be starting out, but already seem like a well-practiced team. With “ForeFeathers”, four fellow students demonstrate a special sense for puns – and cuddly penguins. Read more in our Games Lift Log.

Games Lift: Duck ’n’ Run raise the level

It looks like a finished game – the prototype for “Light of Atlantis” from Duck’n’Run Games has already found fans and won awards. But the trio behind it is far from finished.

Join "Portside Game Assembly” Conference by Gamecity Hamburg in June 2025

We can finally announce the premiere of our new event “Portside Game Assembly” (PSGA) for June 27, 2025 - where indie game leaders meet.

Games Lift: Tales from the Garden on letting ink bloom

Some games work without words. “Garden Ink” is a playful and intuitive experience, but behind the relaxed vibe lies a lot of hard work - and a clear vision.

Games Lift: Triflgard develop more than just a pub

In “Pubcrawler”, it's not the people who are setting forth to the pub, but the other way around. Triflgard bring a sense of wit and warmth to the Games Lift incubator that also works on sober minds.

Application start for Creative Europe Video Games and Immersive Content Development

Companies and studios can apply until February 12, 2025 for the funding for the development of narrative games and interactive projects by Creative Europe.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.