More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Das bringt das neue Exozet Lab Hamburg!

Berlin goes Hamburg! Die Hauptstadtagentur Exozet hat sich mit den Hamburger Pop Rockets zusammengetan und das neue Exozet Labs Hamburg gegründet. Grund genug für Gamecity Hamburg, nicht nur zu gratulieren, sondern auch nachzufragen, was Hamburg und die Welt von dem neuen Projekt zu erwarten haben.

gamecity hamburg hat mit Tahsin Avci, Mitgründer des neuen Dienstleisters, über Ziele und Angebote gesprochen.

Welchen Hintergrund hat die Gründung des Exozet Labs Hamburg, was versprecht ihr euch konkret davon?

Im Exozet Lab Hamburg dreht sich alles um den Einsatz von ressourcensparenden und effektiven Methoden, um digitale Lösungen zu entwickeln. Dazu gehören zum Beispiel Design Sprints und Creative Prototyping. Jede Branche wird inzwischen von der Welle der Digitalisierung verändert. Neue Mitbewerber erscheinen am Markt und neue Produkte und Services entstehen in Rekordzeit. Diese Entwicklung hat gerade erst so richtig begonnen und gewinnt exponentiell an Fahrt. Da heißt es, schnell sein, um auch in Zukunft erfolgreich zu sein.  

Deshalb konzentrieren wir uns in unserem neuen Hamburger Lab darauf, innerhalb kürzester Zeit und sehr zielgerichtet neue Ideen zu entwickeln und zu testen. Dabei setzen wir auf sogenannte Co-Creation-Methoden: Das heißt, wir kombinieren das Markt- und Produkt-Know-how unserer Kunden mit unserer Digitalexpertise aus 20 Jahren Digitalagentur-Geschäft. In verschiedenen Workshop-Formaten sind wir so in der Lage, einen Prototypen sogar schon in einer Woche zu entwickeln und am Endkunden zu testen.

Darüber hinaus begleiten wir unsere Kunden in der Weiterentwicklung der Ideen und arbeiten diese in MVPs (Minimal Viable Products) aus. Um unsere Projekte optimal zu betreuen, arbeiten wir übrigens Hand in Hand mit unseren mehr als 150 Berliner Kollegen.

Für welche Projekte seht ihr euch als besonders kompetent an, sprich, welcher Kunde mit welcher Idee ist bei euch am besten aufgehoben?

Unsere Methoden eignen sich tatsächlich  für jede Art von Projekt - Hauptsache digital! Wir haben sie bereits im Bereich Automotive, Medien oder auch im Umweltschutz erfolgreich eingesetzt. Unsere Kunden bestätigen unsere Erfahrungen. Die übliche Reaktion dazu ist: “Danke für den 5-tägigen Design Sprint. Für dieses Ergebnis hätten wir normalerweise Monate benötigt …”

Wird das voraussichtlich neue Jobs in Hamburgs Gamesbranche bringen und falls ja, wie viele?

Das Exozet Lab Hamburg ist gerade neu gegründet worden. Wir haben uns aber für 2018 schon ein klares Ziel gesetzt: Wir wollen wachsen! Unser Hamburger Team besteht bereits aus “Veteranen” der Hamburger Gamesbranche. Unsere Expertise aus Games-Projekten ist bei unserer Arbeit ein großer Vorteil: Wir sind extrem gut darin, Lösungen für verschiedenartige Herausforderungen zu erstellen – in Rekordzeit, out of the box gedacht und mithilfe unseres Know-hows von Games-Technologien. Deshalb verstärken wir uns für unsere Projekte regelmäßig mit unseren guten Freunden aus der Hamburger Gamesbranche.

Gibt es bereits Projekte, über die du sprechen darfst/möchtest?

Wir haben zum Beispiel eine superspannende multisensorische VR Experience für Audi entwickelt, die für den neuen Next Reality Contest nominiert wurde. Auch für die  Gothaer konnten wir zum Beispiel im Co-Creation-Prozess eine Idee erarbeiten, die wir zurzeit auch umsetzen. Am Hamburger Standort entwickeln wir gerade eine Mobile App, die das Ergebnis einer unserer Design Sprints war – vor Veröffentlichung dürfen wir jedoch leider nicht über Kunde und Projekt sprechen.

News

Games Lift: Quick Start in Year 3

Wait – the third iteration of the Games Lift Incubator is already well underway. How is it going? Like clockwork. Bolstered by two years of experience, the program has had an intensive start. Fortunately, this time there also is a break coming up.

Road to Polaris: Apply until September 29

Polaris 2022 is coming up on October 28 - 30 with a three-day program and numerous key players and artists from the fields of gaming, e-sports, cosplay, and content creation. Gamecity Hamburg provides free physical booth packages for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until September 29!

New round for school internship in Hamburg-based games companies in January 2023

During the "School Internship Games" in January 2023, 9th grade school students will learn more about job prospects in the games industry in Hamburg. They get insights into the games industry at the three Hamburg-based companies InnoGames, Goodgame Studios, and FISHLABS, as well as at the Hamburg University of Applied Sciences (HAW Hamburg).

Heart of Muriet: Kickstarter campaign online

Update: Cratr.games has already managed to secure an alternative financing within days after starting the Kickstarter campaign and therefore stopped the campaign already. Congratulations to Cratr.games on securing funding for the further development of their game! The demo for Heart of Muriet continues to be available on Steam.

Recap: Road to gamescom 2022

In 2022, the world's largest video games trade fair, gamescom, returned to Cologne under the theme "The Heart of Pop Culture." With our support program "Road to gamescom," Gamecity Hamburg enabled six indie studios from Hamburg to present their games at the Gamecity Hamburg booth at the beloved Indie Arena Booth. 

How to: Make the most of gamescom 2022

2022 brings back the first on-site gamescom in two years. For some new members of the industry this might be their very first visit at the biggest German gaming convention and one of the most important games events worldwide, while others might appreciate a quick refresher on what's going on at gamescom. It's big, it's crazy and it's a lot of fun! Let's take a look at how you can make the most of it as a business visitor.

Photo by Suzan Azakli

Display 2022 - Let's Take a Look

At the event Display 2022, the students from the Games Master at HAW Hamburg presented the games they have been working on for the past three semesters. We were impressed by the creativity and skill showcased by the teams and want to share a glimpse of these projects with you.

Guides to the Games Industry: Interview with Khai Trung Le from PocketGamer.biz

It’s time to bring another games business outlet in the spotlight! As part of our short article series on games B2B media, we are portraying major B2B outlets that are essential readings in the industry. Next up is PocketGamer.biz with their editor Khai Trung Le, who gives valuable insight into the mobile games business.

Hamburg at gamescom 22: Six Hamburg Indies at the Indie Arena Booth & more

The gamescom is finally back as a live event again! Of course we'll be there, too. Six indie developers from Hamburg will present their games at our booth at the Indie Arena Booth as part of the gamescom 2022 through our "Road to gamescom" program and numerous other companies from Hamburg will be at gamescom 22 as well.

Photo by Jenny Ueberberg on Unsplash

Influencer Guide Part Two: 8 Tips to Make Influencers Fall in Love With Your Game

Influencers can be an enormous help for developers and put your game on the map. With the tight connection to their community, they can turn a game into a hit. That’s why we are taking a closer look at the influencer scene in gaming in this series. This time we’ve compiled a short guide on how to get influencers on-board for your game.

Hamburg-based studio Tiny Roar releases XEL

Hamburg-based indie game studio Tiny Roar releases their sci-fi action-adventure XEL on July 12.

Games Lift 2022: These are the five teams

​​​​​​​Five teams have convinced the Games Lift awarding committee of the promising potential of their games projects with their pitch. They will start on September 12 with a three-month workshop and mentoring program with international industry experts, 15,000 euros in financial support and places in a Hamburg co-working space. Congratulation to all teams, and we are very much looking forward to seeing your projects evolve!

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.