More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

BBC Earth Quiz: Schmucke App aus Altona

Anfang des Monats ist die offizielle Quiz-App zu den wundervollen Naturdokus der BBC erschienen. Entwickler und Publisher sitzen in der Ruhrstraße in Hamburg Altona.

Die Naturdokumentationen der britischen BBC sind hochgelobt und prämiert, setzen dramaturgische und technische Maßstäbe. In "Unser blauer Planet" erzählte man Anfang des letzten Jahrzehnts in faszinierenden Bildern die Naturgeschichte der Meere, die zweite Staffel läuft ab heute 20:15 Uhr in der ARD.

Bereits im Januar 2017 begann Marcus Behrens von Kalypso Media Mobile mit den Hamburger Indie-Entwicklern Tiny Roar an der Idee eines Quiz für die BBC zu basteln, wie uns Maurice Hagelstein, Mitgründer und Game Designer von Tiny Roar erzählt. Die Hamburger Spielemacher fragten sich, wie ein Quiz-Titel aus der Fülle an verfügbaren Apps hervorstechen könnte, und was die Spieler eigentlich von einem Smartphone-Quiz erwarten würden. "So formte sich dann sehr schnell in unseren Köpfen das Bild einer losen Kampagne, in welcher der Spieler für die BBC um die Welt reist und durch sein Wissen fantastische Schnappschüsse von Tieren sammeln muss", erzählt Hagelstein. Kalypso und die BBC fanden die Idee gut und knapp zwölf Monate harter Arbeit folgten, die nun zum Start des herrlich präsentierten und wunderbar spielbaren BBC Earth Quiz (für iOS und Android) führten.

[[youtube_B1nW2SlvlI4]]

Das "Offiziell" im Titel steht nicht nur für beifälliges Kopfnicken der BBC-Verantwortlichen, sondern auch für jede Menge Material aus den beiden "Unser blauer Planet"-Staffeln, das Eingang in die App gefunden hat. Auf seinem mit tausenden Quizfragen gepflasterten Weg um die Welt (die im Wettbewerb mit Facebook-Freunden oder zufälligen Gegnern beantwortet werden müssen) schaltet der Spieler über 200 oft spektakuläre Fotografien aus den Dokumentationen frei. "Unser Quiz hebt sich durch Ästhetik und die Langzeitmotivation ab", fasst Hagelstein die besondere Qualität der App zusammen. "Zudem die Tatsache, dass wir den Spieler auf eine Reise schicken und eine Geschichte erzählen", wie Marcus Behrens im Gespräch mit uns hinzufügt.

Nach gut zwei Wochen am Markt ist man in der Ruhrstraße in Hamburg Altona recht glücklich mit dem Feedback auf das BBC Earth Quiz. "Wir sind unglaublich dankbar für das ganze positive und konstruktive Feedback", freut sich Maurice Hagelstein und verspricht: "Das Feuer heben wir uns trotzdem noch auf und je nachdem, wie das Spiel die nächsten Wochen und Monaten performt, haben wir bereits ein paar sehr, sehr coole Ideen, wie es weitergehen kann." Was die Performance anbelangt, ist Marcus Behrens zwar angetan ("Die App wurde in den wesentlichen Märkten bereits gefeatured"), gibt aber nicht zuletzt wegen des erst heute stattfindenden Deutschlandstarts der Serie zu bedenken: "Wir sind noch am Anfang unserer Marketingaktivitäten. Wir haben langfristig also noch Luft nach oben." Wir drücken Tiny Roar und Kalypso Media Mobile auf jeden Fall kräftig die Daumen für ihre Reise um den blauen Planeten.

News

Games Lift Incubator - The Alumni's Experiences

The Games Lift Incubator is going into the third edition in 2022 already, so we took the opportunity to ask three alumni of the past two years about their experience with the program. These are three very different projects so we were especially curious about their impressions. You can currently apply to the 2022 edition of the Games Lift Incubator until June 14. We hope these reports on the Incubator will help you with your decision to apply.   

Prototype Funding 2022: 398,000 euros for six projects from Hamburg

In the 2022 funding round of the Gamecity Hamburg Prototype Funding program the awarding committee decided to fund six prototypes for digital games by Hamburg-based devs and studios with a total of 398,000 euros. Congratulations to all recipients - we are already excited to see all projects grow and take up speed!

Games Lift Insights with Cassia Curran on May 24

Join our Games Lift Team and Cassia Curran, Founder and Strategic Advisor at Curran Games Agency, for insights into our Games Lift Incubator program and a workshop about games market analysis for indies on May 24 at 4:30 pm. The event will be held online and in English.

Apply now for Games Lift 2022

From May 9 to June 14, you can apply for our Games Lift Incubator 2022! Take the chance to bring your game ideas and concepts for digital games to the next level!

Successful premiere of Pitch Level Up

At our first new event format "Pitch Level Up" more than 80 participants got some valuable insights and tips from our industry experts on pitching and on optimizing their pitch decks in talks and 1:1 feedback sessions at the Hamburger Ding.

Three Questions to: Unechte Sachen

Unechte Sachen are a young team that met while studying in Darmstadt. Now they are in Hamburg working hard on their VR project "Puppet Play", in which you can create your own little movies and let your imagination run wild. We had the opportunity to do a quick three-question interview with Lukas Hort of Unechte Sachen.

Hamburg-based applike group receives 100 million euros investment

The Hamburg-based company-builder applike receives a major investment from shareholder Bertelsmann. Applike focusses on the mobile app value chain and is, among others, the parent company of the hyper casual studio Sunday.

Road to gamescom 2022: Apply until May 17!

For this year's hybrid gamescom, Gamecity Hamburg once again starts its Road to gamescom program: We offer up to 6 physical and online booth packages at the Indie Arena Booth at gamescom for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until May 17!

Bring your Pitch to the Next Level!

Pitching is an integral part of game development - whether you're looking for a publisher, funding or other support for your project! This is why we're launching our new event, the "Pitch Level Up", to help you make the best of your pitch. Join us on May 3 to get expert feedback on your deck and learn more about the art of pitching.

Deep Silver FISHLABS win "Best German Game" Award

The Best German Game comes from Hamburg: Congratulations to Deep Silver FISHLABS for winning the Deutscher Computerspielpreis (German Video Game Award) in the category "Best German Game" for their dark space-shooter "CHORUS" released in December 2021.

Recap: Portfolio Slam #4: Game Art

What an evening! On March 29, three up-and-coming Game Artists presented their portfolios on stage at the Portoflio Slam #4: Game Art. Read our short recap of the event and see a few photos here.

Three Questions to: Octofox Games

The team of Octofox Games consists of five former students of the Games Master at HAW Hamburg who have been working together for a couple of years already. They were among the first teams to receive 80,000 euros through the Prototype Funding Program and have since worked on a prototype for their couch-coop game "Wild Woods". We asked them about their experience.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.