More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

BBC Earth Quiz: Schmucke App aus Altona

Anfang des Monats ist die offizielle Quiz-App zu den wundervollen Naturdokus der BBC erschienen. Entwickler und Publisher sitzen in der Ruhrstraße in Hamburg Altona.

Die Naturdokumentationen der britischen BBC sind hochgelobt und prämiert, setzen dramaturgische und technische Maßstäbe. In "Unser blauer Planet" erzählte man Anfang des letzten Jahrzehnts in faszinierenden Bildern die Naturgeschichte der Meere, die zweite Staffel läuft ab heute 20:15 Uhr in der ARD.

Bereits im Januar 2017 begann Marcus Behrens von Kalypso Media Mobile mit den Hamburger Indie-Entwicklern Tiny Roar an der Idee eines Quiz für die BBC zu basteln, wie uns Maurice Hagelstein, Mitgründer und Game Designer von Tiny Roar erzählt. Die Hamburger Spielemacher fragten sich, wie ein Quiz-Titel aus der Fülle an verfügbaren Apps hervorstechen könnte, und was die Spieler eigentlich von einem Smartphone-Quiz erwarten würden. "So formte sich dann sehr schnell in unseren Köpfen das Bild einer losen Kampagne, in welcher der Spieler für die BBC um die Welt reist und durch sein Wissen fantastische Schnappschüsse von Tieren sammeln muss", erzählt Hagelstein. Kalypso und die BBC fanden die Idee gut und knapp zwölf Monate harter Arbeit folgten, die nun zum Start des herrlich präsentierten und wunderbar spielbaren BBC Earth Quiz (für iOS und Android) führten.

[[youtube_B1nW2SlvlI4]]

Das "Offiziell" im Titel steht nicht nur für beifälliges Kopfnicken der BBC-Verantwortlichen, sondern auch für jede Menge Material aus den beiden "Unser blauer Planet"-Staffeln, das Eingang in die App gefunden hat. Auf seinem mit tausenden Quizfragen gepflasterten Weg um die Welt (die im Wettbewerb mit Facebook-Freunden oder zufälligen Gegnern beantwortet werden müssen) schaltet der Spieler über 200 oft spektakuläre Fotografien aus den Dokumentationen frei. "Unser Quiz hebt sich durch Ästhetik und die Langzeitmotivation ab", fasst Hagelstein die besondere Qualität der App zusammen. "Zudem die Tatsache, dass wir den Spieler auf eine Reise schicken und eine Geschichte erzählen", wie Marcus Behrens im Gespräch mit uns hinzufügt.

Nach gut zwei Wochen am Markt ist man in der Ruhrstraße in Hamburg Altona recht glücklich mit dem Feedback auf das BBC Earth Quiz. "Wir sind unglaublich dankbar für das ganze positive und konstruktive Feedback", freut sich Maurice Hagelstein und verspricht: "Das Feuer heben wir uns trotzdem noch auf und je nachdem, wie das Spiel die nächsten Wochen und Monaten performt, haben wir bereits ein paar sehr, sehr coole Ideen, wie es weitergehen kann." Was die Performance anbelangt, ist Marcus Behrens zwar angetan ("Die App wurde in den wesentlichen Märkten bereits gefeatured"), gibt aber nicht zuletzt wegen des erst heute stattfindenden Deutschlandstarts der Serie zu bedenken: "Wir sind noch am Anfang unserer Marketingaktivitäten. Wir haben langfristig also noch Luft nach oben." Wir drücken Tiny Roar und Kalypso Media Mobile auf jeden Fall kräftig die Daumen für ihre Reise um den blauen Planeten.

News

Three Questions to: Dom Schott, Creator of the Podcast OK COOL

Dom Schott has been a part of the German games journalism scene for some time already, but the last few years brought big changes for him: he joined the team of The Pod on a regular basis, moved to Hamburg and started his own podcast: OK COOL. We took this opportunity to reverse the roles and ask him about his work for a change.

3 years of Games Lift: Getting better with age

Three successful years lie behind the Games Lift Incubator. Before we start the fourth one, we take a look back. Our alumni have a lot to show.

2022 in Review

2022 was a big year for us at Gamecity Hamburg as we saw the return of in-person events, a new convention in Hamburg, great projects in our funding programs and so much more! We want to take the last slow business days of the year as an opportunity to look back and offer a sneak peek at what's ahead of us for 2023.

Three Questions to: Elbphilharmonie concert hall about their online escape game

Hamburg's famous Elbphilharmonie concert hall recently released its first game - yes, you've read that correctly: Together with the Hamburg-based digital agency Pop Rocket Labs, they've developed an online escape game in which players must save a classical concert by solving puzzles. We've talked to Julika von Werder from the Elbphilharmonie's marketing team about the background of this project.

Bytro Labs tests 4-day week: Interview with founder Tobias Kringe

Hamburg-based studio Bytro Labs tests out a studio-wide 4-day work week from October to December this year. We talked to founder Tobias Kringe about this decision, how it affects way of working and what they hope to gain from it.

Federal Games Funding: Applications open again from January 1, 2023

Good news for the German games industry: as of January 1, developers and studios can submit applications for the federal funding for video games. The funding for 2023 amounts to 20 million euros, and it is on a first-come, first-served basis.

Goodgame Studios Reaches One Billion Euros in Sales with Empire Series

Congratulations to Goodgame Studios for reaching more than one billion euros in sales with their "Empire" series. The franchise includes four titles at this point and is played by over 220 million registered users, making it a great success for the Hamburg-based studio.

Hamburg Games Conference 2023: First Speakers announced

The Hamburg Games Conference returns on March 1 & 2, 2023 with the topic "Invest in Games". Now the first games industry experts are confirmed, who will share insights and best practices in talks, keynotes and panels around the main topic, as well as on dev, funding and start-up topics.

Games Lift Incubator: Grown together

The graduation pitch has marked the finale of Games Lift Incubator 2022. All five teams got to present what they achieved in the last three months. Not an easy task – but everyone came well-prepared. The setting was relaxed, the presentations strong.

Recap: Games Compass 2022

On November 23, InnoGames and Gamecity Hamburg invited decision makers from the games and digital industries of Hamburg and beyond to their jointly organized, exclusive networking event Games Compass.

Road to Hamburg Games Conference 2023: Apply until January 30

For this year's Hamburg Games Conference, Gamecity Hamburg once again opens its Road to program: We offer a number of physical showcasing spot packages for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until January 30!

Hamburg Games Conference: Focusing on the topic “Invest in Games” on March 1-2, 2023

The Hamburg Games Conference will return as an on-site event in a new location in Hamburg. The conference theme "Invest in Games" will shed light on current and future developments in the international games industry.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.