More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
EnDe
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

BBC Earth Quiz: Schmucke App aus Altona

Anfang des Monats ist die offizielle Quiz-App zu den wundervollen Naturdokus der BBC erschienen. Entwickler und Publisher sitzen in der Ruhrstraße in Hamburg Altona.

Die Naturdokumentationen der britischen BBC sind hochgelobt und prämiert, setzen dramaturgische und technische Maßstäbe. In "Unser blauer Planet" erzählte man Anfang des letzten Jahrzehnts in faszinierenden Bildern die Naturgeschichte der Meere, die zweite Staffel läuft ab heute 20:15 Uhr in der ARD.

Bereits im Januar 2017 begann Marcus Behrens von Kalypso Media Mobile mit den Hamburger Indie-Entwicklern Tiny Roar an der Idee eines Quiz für die BBC zu basteln, wie uns Maurice Hagelstein, Mitgründer und Game Designer von Tiny Roar erzählt. Die Hamburger Spielemacher fragten sich, wie ein Quiz-Titel aus der Fülle an verfügbaren Apps hervorstechen könnte, und was die Spieler eigentlich von einem Smartphone-Quiz erwarten würden. "So formte sich dann sehr schnell in unseren Köpfen das Bild einer losen Kampagne, in welcher der Spieler für die BBC um die Welt reist und durch sein Wissen fantastische Schnappschüsse von Tieren sammeln muss", erzählt Hagelstein. Kalypso und die BBC fanden die Idee gut und knapp zwölf Monate harter Arbeit folgten, die nun zum Start des herrlich präsentierten und wunderbar spielbaren BBC Earth Quiz (für iOS und Android) führten.

[[youtube_B1nW2SlvlI4]]

Das "Offiziell" im Titel steht nicht nur für beifälliges Kopfnicken der BBC-Verantwortlichen, sondern auch für jede Menge Material aus den beiden "Unser blauer Planet"-Staffeln, das Eingang in die App gefunden hat. Auf seinem mit tausenden Quizfragen gepflasterten Weg um die Welt (die im Wettbewerb mit Facebook-Freunden oder zufälligen Gegnern beantwortet werden müssen) schaltet der Spieler über 200 oft spektakuläre Fotografien aus den Dokumentationen frei. "Unser Quiz hebt sich durch Ästhetik und die Langzeitmotivation ab", fasst Hagelstein die besondere Qualität der App zusammen. "Zudem die Tatsache, dass wir den Spieler auf eine Reise schicken und eine Geschichte erzählen", wie Marcus Behrens im Gespräch mit uns hinzufügt.

Nach gut zwei Wochen am Markt ist man in der Ruhrstraße in Hamburg Altona recht glücklich mit dem Feedback auf das BBC Earth Quiz. "Wir sind unglaublich dankbar für das ganze positive und konstruktive Feedback", freut sich Maurice Hagelstein und verspricht: "Das Feuer heben wir uns trotzdem noch auf und je nachdem, wie das Spiel die nächsten Wochen und Monaten performt, haben wir bereits ein paar sehr, sehr coole Ideen, wie es weitergehen kann." Was die Performance anbelangt, ist Marcus Behrens zwar angetan ("Die App wurde in den wesentlichen Märkten bereits gefeatured"), gibt aber nicht zuletzt wegen des erst heute stattfindenden Deutschlandstarts der Serie zu bedenken: "Wir sind noch am Anfang unserer Marketingaktivitäten. Wir haben langfristig also noch Luft nach oben." Wir drücken Tiny Roar und Kalypso Media Mobile auf jeden Fall kräftig die Daumen für ihre Reise um den blauen Planeten.

News

Gamecity Impulse: Panel-Discussion on Diversity Management in the Games Industry

What can games companies do to actively contribute to strengthen equality, diversity and inclusion in the industry and in games? And what challenges do studios, publishers and other games businesses - from large corporations to small indies - face in this field?

Recap: HAW Hamburg Display - Final Presentation 2021

On the evening of July 15, a large number of guests gathered at the Gamecity Online Hub! What was going on? The HAW Hamburg final presentation was going on. Read here what the Hub has to do with it.

Recap: Gamecity Forecast: Is work still a place?

A few weeks ago we held a working session titled “Gamecity Forecast: Is work still a place?” to discuss the future of workspaces in the games industry, as well as the challenging way leading there together with Hamburg-based games companies. Read here, what we found out.

Recap: Road to Nordic 2021

At the end of May 2021 we ran our "Road to Nordic" program: A total of 59 representatives game developers and publishers as well as students from Hamburg attended the Nordic Game Conference 2021 May edition as part of our Gamecity Hamburg delegation.

12 years of Playa Games

Congratulations to Playa Games on their 12th birthday! Founded in June 2009 in Hamburg, the studio landed a real hit right away with its first title, Shakes & Fidget.

Games Lift returns: Apply now to grow your game – like these developers did last year

Last year, Gamecity Hamburg launched the Games Lift Incubator. Five teams took their projects to the next stage during their time in the incubator. Now Games Lift is about to return.

Games Lift 2021 application phase has started

From June 21, the Games Lift incubator program launches its application phase for 2021, supporting five games developer teams in creating concepts for digital games with high market potential.

Games Lift Insights on July 8: Basic Market Analysis for Indies

On July 8, our Project Manager Maggie Schneider and Cassia Curran, Founder and Strategic Advisor of Curran Games Agency, will provide insights into the Games Lift Incubator program and host a workshop on market analysis for indie developers. The workshop will be held in English.

Job alert! We are looking for a Project Manager (m/f/d)

We are looking for a Project Manager (m/f/d) for Gamecity Hamburg (full- or part-time, for a fixed term as a parental leave replacement).

Hamburg offers online service to report hate speech

Hate speech isn't an easy topic - but one that every provider or operator of online communities should be aware of. To make it easier to inform the proper authorities about harassment and hate speech, the city of Hamburg now offers an online service for companies to directly report such activities.

Gamecity@School: Insights into the Games Industry for Hamburg school students

For a growing sector like the games industry, supporting the next generation of professionals is important. Step one: Sparking young people's interest in the games industry as a career option and giving them an overview of career paths and ways into the industry.

Hamburg Prototype Funding 2021: € 252,000 for 6 projects in first funding round

The six funded projects were selected by an awarding committee of games industry experts. The quality and number of applications show the great potential of Hamburg as a games hotspot. The application phase for the second funding round in 2021 starts on August 30.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.