More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Aus zwei mach eins

Heute wurde in Berlin der neue „game–Verband der deutschen Games-Branche“ gegründet. Als Gründungsmitglied unterstützt die gamecity:Hamburg als regionales Netzwerk den Verband als außerordentliches Mitglied.

Die deutsche Games-Branche rückt näher zusammen: Zukünftig vertritt ein gemeinsamer Verband die Interessen gegenüber Politik, Gesellschaft und Medien. Unter dem Namen „game – Verband der deutschen Games-Branche“ haben sich die Mitglieder der beiden bisherigen Verbände, BIU – Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware und GAME – Bundesverband der deutschen Games-Branche, heute in Berlin zusammengeschlossen. Der künftige fünfköpfige Vorstand des neuen Verbandes wurden am späten Nachmittag gewählt werden. Geschäftsführer des game wird Felix Falk, der diese Position bereits beim BIU bekleidete. Den Vorsitz im Vorstand bekleidet Ralf Wirsing (General Manager, Ubisoft) und seine Stellvertreterin ist Linda Kruse (CEO & Founder, the Good Evil GmbH). Außerdem gehören zum Vorstand Stefan Marcinek (CEO & Founder, Assemble Entertainment), Lars Janssen (CEO, Travian Games) und Jens Kosche (Country Manager, Electronic Arts). Der Vorstand bildet dabei die gesamte Breite der deutschen Spielindustrie vom großen internationalen Publisher, über F2P-Entwickler und Serious Game Anbieter bis hin zum Indie Studio sehr gut ab. Der neue Verband vertritt Entwickler, Publisher sowie weitere Akteure, etwa eSports-Veranstalter, Hochschulen und Dienstleister, und repräsentiert damit die gesamte Vielfalt der deutschen Games-Branche. Der game ist Gesellschafter der Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle (USK), der Stiftung Digitale Spielekultur sowie Ausrichter des Deutschen Computerspielpreises. Zudem wird der game durch den Zusammenschluss auch zum Träger der gamescom, dem weltgrößten Event für Computer- und Videospiele.

Felix Falk, Geschäftsführer des game: „Heute ist ein historischer Tag für die gesamte deutsche Games-Branche. Mit dem zukunftsweisenden Zusammenschluss der Verbände ist die Branche vereint und wir können uns gemeinsam noch überzeugender und noch schlagkräftiger für die Interessen der gesamten deutschen Games-Branche einsetzen.“

News

OneManOnMars releases Leif's Adventure: Netherworld Hero

OneManOnMars will finally release the exciting 2D action adventure Leif's Adventure on December 19, 2024!

Recap 2024 and Outlook for 2025

It feels like just a week ago that we embarked on our projects and events for 2024 and just like that the year has come to an end again!

Games Lift: A beginning, not an end

Graduation is in the books. The Games Lift class of 2024 has aced their biggest test yet with flying colors. On the stage, the teams revealed what’s next for their projects.

Octofox Games release Wild Woods in Early Access

Funded by Gamecity Hamburg, the Coop-Adventure game Wild Woods by Octofox Games goes into Early Access on Steam published by Daedalic Entertainment on December 9, 2024.

German Developer Award 2024: Hamburg Studios win big

At the German Developer Award on December 3, 2024, "Closer the Distance" by Osmotic Studios won in the 3 categories Best Audio Design, Best Story and Innovation. The Ubisoft Newcomer Award went to "Map Map - A Game about Maps" by Pipapo Games, which is also represented in the Games Lift Incubator 2023 and the Prototype Funding 2024 of Gamecity Hamburg.

Games Lift: Honeybeak aim for the Sky

They may just be starting out, but already seem like a well-practiced team. With “ForeFeathers”, four fellow students demonstrate a special sense for puns – and cuddly penguins. Read more in our Games Lift Log.

Games Lift: Duck ’n’ Run raise the level

It looks like a finished game – the prototype for “Light of Atlantis” from Duck’n’Run Games has already found fans and won awards. But the trio behind it is far from finished.

Join "Portside Game Assembly” Conference by Gamecity Hamburg in June 2025

We can finally announce the premiere of our new event “Portside Game Assembly” (PSGA) for June 27, 2025 - where indie game leaders meet.

Games Lift: Tales from the Garden on letting ink bloom

Some games work without words. “Garden Ink” is a playful and intuitive experience, but behind the relaxed vibe lies a lot of hard work - and a clear vision.

Games Lift: Triflgard develop more than just a pub

In “Pubcrawler”, it's not the people who are setting forth to the pub, but the other way around. Triflgard bring a sense of wit and warmth to the Games Lift incubator that also works on sober minds.

Application start for Creative Europe Video Games and Immersive Content Development

Companies and studios can apply until February 12, 2025 for the funding for the development of narrative games and interactive projects by Creative Europe.

Press Start: Games start-up Scholarship for German developers starts

From October 28 to November 17, German developers and studios can apply for the Games start-up Scholarship to build their game studio.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.