Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft
En
Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft

Aus zwei mach eins

Heute wurde in Berlin der neue „game–Verband der deutschen Games-Branche“ gegründet. Als Gründungsmitglied unterstützt die gamecity:Hamburg als regionales Netzwerk den Verband als außerordentliches Mitglied.

Die deutsche Games-Branche rückt näher zusammen: Zukünftig vertritt ein gemeinsamer Verband die Interessen gegenüber Politik, Gesellschaft und Medien. Unter dem Namen „game – Verband der deutschen Games-Branche“ haben sich die Mitglieder der beiden bisherigen Verbände, BIU – Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware und GAME – Bundesverband der deutschen Games-Branche, heute in Berlin zusammengeschlossen. Der künftige fünfköpfige Vorstand des neuen Verbandes wurden am späten Nachmittag gewählt werden. Geschäftsführer des game wird Felix Falk, der diese Position bereits beim BIU bekleidete. Den Vorsitz im Vorstand bekleidet Ralf Wirsing (General Manager, Ubisoft) und seine Stellvertreterin ist Linda Kruse (CEO & Founder, the Good Evil GmbH). Außerdem gehören zum Vorstand Stefan Marcinek (CEO & Founder, Assemble Entertainment), Lars Janssen (CEO, Travian Games) und Jens Kosche (Country Manager, Electronic Arts). Der Vorstand bildet dabei die gesamte Breite der deutschen Spielindustrie vom großen internationalen Publisher, über F2P-Entwickler und Serious Game Anbieter bis hin zum Indie Studio sehr gut ab. Der neue Verband vertritt Entwickler, Publisher sowie weitere Akteure, etwa eSports-Veranstalter, Hochschulen und Dienstleister, und repräsentiert damit die gesamte Vielfalt der deutschen Games-Branche. Der game ist Gesellschafter der Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle (USK), der Stiftung Digitale Spielekultur sowie Ausrichter des Deutschen Computerspielpreises. Zudem wird der game durch den Zusammenschluss auch zum Träger der gamescom, dem weltgrößten Event für Computer- und Videospiele.

Felix Falk, Geschäftsführer des game: „Heute ist ein historischer Tag für die gesamte deutsche Games-Branche. Mit dem zukunftsweisenden Zusammenschluss der Verbände ist die Branche vereint und wir können uns gemeinsam noch überzeugender und noch schlagkräftiger für die Interessen der gesamten deutschen Games-Branche einsetzen.“

News

How to: Make the most of gamescom 2022

2022 brings back the first on-site gamescom in two years. For some new members of the industry this might be their very first visit at the biggest German gaming convention and one of the most important games events worldwide, while others might appreciate a quick refresher on what's going on at gamescom. It's big, it's crazy and it's a lot of fun! Let's take a look at how you can make the most of it as a business visitor.

Photo by Suzan Azakli

Display 2022 - Let's Take a Look

At the event Display 2022, the students from the Games Master at HAW Hamburg presented the games they have been working on for the past three semesters. We were impressed by the creativity and skill showcased by the teams and want to share a glimpse of these projects with you.

Guides to the Games Industry: Interview with Khai Trung Le from PocketGamer.biz

It’s time to bring another games business outlet in the spotlight! As part of our short article series on games B2B media, we are portraying major B2B outlets that are essential readings in the industry. Next up is PocketGamer.biz with their editor Khai Trung Le, who gives valuable insight into the mobile games business.

Hamburg auf der gamescom 22: Sechs Hamburger Indies auf der Indie Arena Booth & mehr

Die gamescom ist endlich wieder als Live-Event zurück! Da sind wir natürlich auch wieder vor Ort. Sechs Hamburger Indie-Entwickler*innen werden im Rahmen der gamescom 2022 durch unser "Road to gamescom"-Programm ihre Spiele an unserem Stand in der Indie Arena Booth präsentieren und auch zahlreiche andere Hamburger Unternehmen werden auf der gamescom 22 vertreten sein.

Photo by Jenny Ueberberg on Unsplash

Influencer Guide Part Two: 8 Tips to Make Influencers Fall in Love With Your Game

Influencers can be an enormous help for developers and put your game on the map. With the tight connection to their community, they can turn a game into a hit. That’s why we are taking a closer look at the influencer scene in gaming in this series. This time we’ve compiled a short guide on how to get influencers on-board for your game.

Hamburg-based studio Tiny Roar releases XEL

Hamburg-based indie game studio Tiny Roar releases their sci-fi action-adventure XEL on July 12.

Games Lift 2022: Das sind die fünf Teams

Fünf Teams haben mit ihrem Pitch das Games Lift Vergabegremium vom Potential ihrer Games-Projekte überzeugt. Am 12. September startet für sie der Games Lift Inkubator als in Deutschland einzigartiges Förderprogramm, das die Teams mit einem dreimonatigen Workshop- und Mentoring-Programm mit internationalen Branchenexpert*innen, 15.000 Euro finanzieller Förderung und Arbeitsplätzen in einem Hamburger Co-Working Space voranbringt. Gratulation an alle Teams und wir freuen uns sehr darauf, wie sich eure Projekte weiterentwickeln!

Photo: Selim Sudheimer

Schulpraktikum Games: Einblicke in die Hamburger Game Studios

Wir haben 20 Schüler*innen an einem Tag ihres Schulpraktikums in der Hamburger Gamesbranche begleitet und durften sehen, was die Praktikant*innen bereits alles gelernt hatten. An diesem Tag wurden wir zu Deep Silver FISHLABS eingeladen und haben einen tollen Workshop zum Thema Game Design bekommen.

Guides to the Games Industry: Interview with Christopher Dring from GamesIndustry.biz

Games business outlets: They are our guides to the business but barely guided to. Well, not anymore! In a short article series, we will be your guide to the real guides of the games industry, portraying some of the major B2B outlets that are essential readings in the industry. First up, GamesIndustry.biz and Christopher Dring, Head of Games B2B.

Queer Games Bundle 2022 - our Top 5

Pride Month 2022 is almost over and so is the sale period for Queer Games Bundle 2022 on itch.io. After a successful premiere in 2021, the Queer Games Bundle once again presents lots and lots of games by queer game makers, aiming to support queer creators and celebrate the diversity of their games. We had a look into the bundle and share a few of our favorites from it here!

Three Questions to: RetroBrain R&D - Working on the Intersection between Gaming and Eldercare

The Hamburg-based company RetroBrain R&D is exploring the fascinating cross-section of an easy-to-use game console for the elder generation that has not come into touch with video games so often yet, while also functioning as a medical device that increases their physical and mental fitness.

Games Influencers From Hamburg You Should Know In 2022 - Influencer Guide Pt. 1

Influencers can be an enormous help for developers and gaming startups. With their help, you can put your game on the map and reach an even wider audience. But first, one must get to know the local influencer landscape so let’s have a look at five of the most successful games influencers from Hamburg.

Weitere News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.