Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft
En
Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft

Hamburg Games Conference 2020: "How to make money with games"

In all three cinema halls of the Zeise cinema, the cutting edge event of Hamburg's digital industry will focus on the main topic "Digital revenue models in games - how game developers will earn money with their content in the future" via talks, panels and on-site live let's plays.

Experienced industry experts such as Jonas Antonsson (Raw Fury), Ed Valiente (Thunderful), Lenka Kaciakova (Wooga), Claudio Lins (Cornfox Brothers, Producer of Oceanhorn 2), Patrik Wilkens (Spil Games), and Carsten Fichtelmann (Daedalic) share their knowledge in keynotes and panels about business models of the future, leadership and corporate culture, Apple Arcade and increasingly important markets such as onboard entertainment and live-streaming.

In order to perfectly reflect the new concept with three parallel tracks and a business area, the Hamburg Games Conference is moving to the Zeise cinemas. In addition to the keynotes and panels in Cinema 1, there will be a rich in variety program with live let's plays from well-known streamers on current games from German developers such as the highly praised "Through the Darkest of Times" in cinema hall 3 and exciting insights, learnings, and knowledge sharing for start-ups and founders in cinema hall 2.

The Hamburg Games Conference is hosted by GRAEF Rechtsanwälte in cooperation with gamecity:Hamburg and organized by Super Crowd Entertainment.

Tickets for the Hamburg Games Conference are available at Eventbrite: Tickets

If you purchase an “All Access” ticket, you get access to the Conference’s Business Area, Expo, Streaming Area, Catering and the Gamecity Treff.

If you purchase an “Essential” ticket, you get access to Talks, Expo and Streaming Area, but you have to get an additional ticket for the Gamecity Treff.

The Gamecity Treff is supported by our sponsors InnoGames and Bytro Labs.

Get your tickets now!

Program Gamecity Treff on February 27:

4:45 p.m.  Admission Pitch and Match

5:00 p.m.  Pitch and Match

5:30 p.m.  Admission Gamecity Treff - Networking with delicious snacks and drinks

6.30 p.m.  Welcome & industry news by Dennis Schoubye, Project Lead gamecity:Hamburg together with InnoGames

10:00 p.m. End of the event

Gamecity Treff Tickets

News

Hamburg Games Conference 2023: Am 1. und 2. März zum Thema “Invest in Games“

Die Hamburg Games Conference kehrt als Präsenz-Event in neuer Location nach Hamburg zurück. Mit dem Leitthema “Invest in Games” beleuchtet sie die aktuelle Entwicklung der internationalen Gamesindustrie.

Games Lift: Team Marty schießen um die Ecke

Die Titelheldin wirkt jung und hitzköpfig, das Team hinter ihr erfahren und reflektiert: Babsi Bullet wird ein actionreicher Puzzle-Plattformer für Touchscreens. Für Team Marty ist das Spiel ein Herzensprojekt mit echter Handarbeit.

Games Lift: Team ACAS freunden sich mit Kanonen und Spatzen an

Kaum ein Spiel sieht schon von weitem so entwaffnend aus wie das Metroidvania About Cannons & Sparrows: Aus einem unscheinbaren Ei schlüpft eine kleine Kanone. Die erfahrenen Animationsspezialisten von Team ACAS haben zwar noch kein fertiges Spiel, aber eine starke Vision.

Drei Fragen an: Soapbox Interactive, die an "Rocket Science GONE WRONG" arbeiten

Soapbox Interactive haben viel vor: Sie arbeiten nicht nur an einem Multiplayer-First-Person-Shooter mit neuer Spielmechanik – sie entwickeln auch direkt ihre eigene Game Engine, unterstützt durch die Gamecity Hamburg Prototypenförderung. Nun feiert das Team den nächsten Förder-Erfolg: Sie wurden ins Programm „InnoRampUp“ für besonders innovative Start-Ups aus der Hansestadt aufgenommen.

Von der Prototypenförderung zum Publishing-Deal: Tiny Roars Wanderful wird von Deadalic Entertainment gepublished

Eine Partnerschaft, die in Hamburg geschmiedet wurde: Nachdem Tiny Roar von Gamecity Hamburg 80.000 € Prototypenförderung für ihren gemütlichen Worldbuilder (damals noch HEXAGONE) erhalten hatte, gab das Unternehmen jetzt bekannt, dass das Spiel nun Wanderful heißt und von Daedalic Entertainment veröffentlicht wird! Eine frühe Version des Spiels wurde bereits auf der neuen Polaris Convention am letzten Oktoberwochenende vorgestellt. Hier ist alles, was ihr über diesen kommenden Indie-Darling aus Hamburg wissen müsst.

Games Lift: Elin Meinecke sät Vielfalt

Das Team hinter dem Farm-Sim-Rollenspiel Evergreen Garden besteht aus einer Person: Elin Meinecke ist für Art und Game Design ihres Projektes allein verantwortlich. Sie bringt einen Studienabschluss in Illustration mit. Und eine kreative Vision aus dem Garten.

Recap: Road to Polaris 2022

The Polaris Convention, Hamburg's new community convention centered around gaming, e-sports, and Asian pop-culture, attracted around 10,000 visitors to the Hamburg exhibition halls for its first edition from October 28 to 30. Gamecity Hamburg participated with a joint booth, where we featured five indie developers from Hamburg though our Road to Polaris program, presenting their game projects to a broad audience.

Three Questions to: rose-engine - Makers of the Sci-Fi Horror Hit SIGNALIS

Yuri Stern and Barbara Wittmann have been creating games together for 8 years now, on October 27 their Hamburg-based studio rose-engine is releasing their latest game SIGNALIS. Published by Humble Games, this dark Sci-Fi horror game with its retro optic has already stirred up quite a buzz in the international gaming press. We took this opportunity to ask them about collaborating for so many years and how the match with their publisher came to be.

Games Lift: Team Metacore suchen die Herausforderung

Sie haben viel zu tun. Sie haben große Ziele. Aber darüber verlieren sie nicht die gute Laune; beim Tischgespräch mit Team Metacore gibt es nicht nur kompetente Antworten zu hören, sondern auch viel Gelächter. Die Stimmung könnte sich auf ihr Projekt übertragen.

Games Lift: Menschen machen den Inkubator

Den Games Lift Inkubator kann es nur geben, weil eine große Zahl von Expert*innen ihn unterstützt, Teams coacht und vernetzt. Über 35 Branchenveteran*innen sind in verschiedenen Funktionen dabei, viele nicht zum ersten Mal. Wir haben gefragt: Warum machen die das?

Road to Polaris - fünf Hamburger Indies auf der Convention

Die Polaris Convention steht vor der Tür - 3 Tage mit zahlreichen Keyplayer*innen und Künstler*innen aus den Bereichen Gaming, E-Sports, Cosplay und Content Creation vom 28. bis 30. Oktober. Im Rahmen unseres Road to Polaris-Programms präsentieren wir fünf Indie-Entwickler*innen-Teams und ihre Spiele an unserem gemeinsamen Gamecity Hamburg Stand und ermöglichen ihnen, Teil der Polaris zu sein.

Games Lift: Team Godcomplex hat sich das gut überlegt

Was machen eigentlich die Nachwuchsentwickler*innen von Team Godcomplex im Games Lift Inkubator? Sie machen ihr drittes Spiel. Das Quartett hat sich früh im Studium formiert und zieht seitdem durch. Mit dem Multiplayer-Partyspiel Stack’em up wollen sie zeigen, was sie bis hierhin gelernt haben.

Weitere News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.