More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Gamescom 2018: Telekom mit SoftwareBoost am Gamecity-Stand

Am Gemeinschaftsstand der Gamecity:Hamburg wird in diesem Jahr auch die Deutsche Telekom zu finden sein. Themen sind die Open Telekom Cloud und das Programm SoftwareBoost.

Die Telekom gehört zu den führenden Dienstleistungsunternehmen im Telekommunikations- und IT-Markt, mit ihrem Geschäftskundenbereich betreut sie in Deutschland rund 2,7 Millionen Geschäftskunden. Weil dazu nicht zuletzt auch viele kleine und mittelständische Unternehmen, Freiberufler und Selbstständige aus dem Games-Segment gehören, liegt der Besuch der Gamescom nahe. In diesem Jahr ist die Telekom am Gemeinschaftsstand der gamecity:Hamburg zu finden, weshalb wir den Verantwortlichen ein paar Fragen zu ihrem Engagement auf der Kölner Messe gestellt haben:

Das wievielte Mal sind Sie auf der Gamescom?

Die Deutsche Telekom AG ist seit 2018 Sponsor der internationalen eSports Organisation SK Gaming und hat sich auf die Gamescom 2018 mit Besuchen in den vergangenen Jahren gründlich vorbereitet. Alle Mitarbeiter, die auf der Gamescom vertreten sind, sind Gamescom-Veteranen.

Was erwarten Sie sich von der Gamescom 2018?

Der Branchenverband game bringt es auf den Punkt und stellt mit dem Leitthema „Vielfalt gewinnt“ die große Vielfalt und Vielseitigkeit von Games als Unterhaltungsmedium, Kulturgut und wichtiger Türöffner zur Digitalisierung für Millionen Menschen in den Mittelpunkt.

Die Telekom folgt dabei der Entscheidung der Bundesregierung, den Gaming-Sektor als Wirtschaftsfaktor in den Fokus zu stellen. Der deutsche Mittelstand ist ein wichtiger Treiber in diesem Markt und Hamburg einer der zentralen Wirtschaftsstandorte für alle Entwicklungen rund um das Thema Gaming. Anbietern aus diesem Bereich legt die Deutsche Telekom die stärkste Cloud in Deutschland ans Herz: die Open Telekom Cloud. In Verbindung mit einem attraktiven Förderprogramm tritt die Telekom bei der diesjährigen Gamescom an, um Begeisterung zu schaffen und die Unternehmen zu unterstützen.

Was werden Sie am Gemeinschaftsstand der Gamecity den Gamescom-Besuchern präsentieren?

Besucher haben die Möglichkeit, sich persönlich mit unseren Experten über die Chancen und Möglichkeiten der Open Telekom Cloud (OTC) und der Teilnahme an unserem attraktiven Partnerprogramm SoftwareBoost für ihren Geschäftserfolg auszutauschen.

Die Open Telekom Cloud auf Basis von Open Stack verbindet die Vorzüge einer Public Cloud mit den hohen Sicherheitsstandards der Deutschen Telekom. So profitieren Kunden von der Datensicherheit nach deutschem Recht, dem Hosting von Anwendungen im zertifizierten, deutschen Tier-3+-Rechenzentrum und der Tier 1 Connectivity der Deutschen Telekom.

Das Programm SoftwareBoost unterstützt Game-Studios und Entwickler im Online-Bereich mit einem besonders attraktiven Partnerangebot. Die Telekom will Studios, Publisher und Entwickler als Partner für ihr sicheres und kostengünstiges Cloud-Angebot begeistern und bietet spezielle Zusatz- und Sonderleistungen in der Zusammenarbeit mit herausragenden Anbietern. Die Förderung geht mit großzügigem Guthaben für Cloud-Nutzung, Marketing-Support (Social Media), Telekom-Logo-Nutzung, Partnerreferenzierung und einem umfassenden Networking einher.

Wer sollte noch dringend einen Termin mit Ihnen ausmachen?

Digitalisierer wie Gaming-Studios, -Entwickler und Publisher mit Online- und Backend-Bedarf in der Cloud sind herzlich eingeladen, uns im Business-Bereich am Gemeinschaftsstand von gamecity:Hamburg zu besuchen. Um ihnen ausreichend Gelegenheit für einen persönlichen Austausch mit unseren Experten zu ermöglichen, bitten wir sie, unter softwareboost@telekom.de einen Termin zu vereinbaren.

News

Games Lift: Quick Start in Year 3

Wait – the third iteration of the Games Lift Incubator is already well underway. How is it going? Like clockwork. Bolstered by two years of experience, the program has had an intensive start. Fortunately, this time there also is a break coming up.

Road to Polaris: Apply until September 29

Polaris 2022 is coming up on October 28 - 30 with a three-day program and numerous key players and artists from the fields of gaming, e-sports, cosplay, and content creation. Gamecity Hamburg provides free physical booth packages for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until September 29!

New round for school internship in Hamburg-based games companies in January 2023

During the "School Internship Games" in January 2023, 9th grade school students will learn more about job prospects in the games industry in Hamburg. They get insights into the games industry at the three Hamburg-based companies InnoGames, Goodgame Studios, and FISHLABS, as well as at the Hamburg University of Applied Sciences (HAW Hamburg).

Heart of Muriet: Kickstarter campaign online

Update: Cratr.games has already managed to secure an alternative financing within days after starting the Kickstarter campaign and therefore stopped the campaign already. Congratulations to Cratr.games on securing funding for the further development of their game! The demo for Heart of Muriet continues to be available on Steam.

Recap: Road to gamescom 2022

In 2022, the world's largest video games trade fair, gamescom, returned to Cologne under the theme "The Heart of Pop Culture." With our support program "Road to gamescom," Gamecity Hamburg enabled six indie studios from Hamburg to present their games at the Gamecity Hamburg booth at the beloved Indie Arena Booth. 

How to: Make the most of gamescom 2022

2022 brings back the first on-site gamescom in two years. For some new members of the industry this might be their very first visit at the biggest German gaming convention and one of the most important games events worldwide, while others might appreciate a quick refresher on what's going on at gamescom. It's big, it's crazy and it's a lot of fun! Let's take a look at how you can make the most of it as a business visitor.

Photo by Suzan Azakli

Display 2022 - Let's Take a Look

At the event Display 2022, the students from the Games Master at HAW Hamburg presented the games they have been working on for the past three semesters. We were impressed by the creativity and skill showcased by the teams and want to share a glimpse of these projects with you.

Guides to the Games Industry: Interview with Khai Trung Le from PocketGamer.biz

It’s time to bring another games business outlet in the spotlight! As part of our short article series on games B2B media, we are portraying major B2B outlets that are essential readings in the industry. Next up is PocketGamer.biz with their editor Khai Trung Le, who gives valuable insight into the mobile games business.

Hamburg at gamescom 22: Six Hamburg Indies at the Indie Arena Booth & more

The gamescom is finally back as a live event again! Of course we'll be there, too. Six indie developers from Hamburg will present their games at our booth at the Indie Arena Booth as part of the gamescom 2022 through our "Road to gamescom" program and numerous other companies from Hamburg will be at gamescom 22 as well.

Photo by Jenny Ueberberg on Unsplash

Influencer Guide Part Two: 8 Tips to Make Influencers Fall in Love With Your Game

Influencers can be an enormous help for developers and put your game on the map. With the tight connection to their community, they can turn a game into a hit. That’s why we are taking a closer look at the influencer scene in gaming in this series. This time we’ve compiled a short guide on how to get influencers on-board for your game.

Hamburg-based studio Tiny Roar releases XEL

Hamburg-based indie game studio Tiny Roar releases their sci-fi action-adventure XEL on July 12.

Games Lift 2022: These are the five teams

​​​​​​​Five teams have convinced the Games Lift awarding committee of the promising potential of their games projects with their pitch. They will start on September 12 with a three-month workshop and mentoring program with international industry experts, 15,000 euros in financial support and places in a Hamburg co-working space. Congratulation to all teams, and we are very much looking forward to seeing your projects evolve!

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.