More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Gamescom 2018: Telekom mit SoftwareBoost am Gamecity-Stand

Am Gemeinschaftsstand der Gamecity:Hamburg wird in diesem Jahr auch die Deutsche Telekom zu finden sein. Themen sind die Open Telekom Cloud und das Programm SoftwareBoost.

Die Telekom gehört zu den führenden Dienstleistungsunternehmen im Telekommunikations- und IT-Markt, mit ihrem Geschäftskundenbereich betreut sie in Deutschland rund 2,7 Millionen Geschäftskunden. Weil dazu nicht zuletzt auch viele kleine und mittelständische Unternehmen, Freiberufler und Selbstständige aus dem Games-Segment gehören, liegt der Besuch der Gamescom nahe. In diesem Jahr ist die Telekom am Gemeinschaftsstand der gamecity:Hamburg zu finden, weshalb wir den Verantwortlichen ein paar Fragen zu ihrem Engagement auf der Kölner Messe gestellt haben:

Das wievielte Mal sind Sie auf der Gamescom?

Die Deutsche Telekom AG ist seit 2018 Sponsor der internationalen eSports Organisation SK Gaming und hat sich auf die Gamescom 2018 mit Besuchen in den vergangenen Jahren gründlich vorbereitet. Alle Mitarbeiter, die auf der Gamescom vertreten sind, sind Gamescom-Veteranen.

Was erwarten Sie sich von der Gamescom 2018?

Der Branchenverband game bringt es auf den Punkt und stellt mit dem Leitthema „Vielfalt gewinnt“ die große Vielfalt und Vielseitigkeit von Games als Unterhaltungsmedium, Kulturgut und wichtiger Türöffner zur Digitalisierung für Millionen Menschen in den Mittelpunkt.

Die Telekom folgt dabei der Entscheidung der Bundesregierung, den Gaming-Sektor als Wirtschaftsfaktor in den Fokus zu stellen. Der deutsche Mittelstand ist ein wichtiger Treiber in diesem Markt und Hamburg einer der zentralen Wirtschaftsstandorte für alle Entwicklungen rund um das Thema Gaming. Anbietern aus diesem Bereich legt die Deutsche Telekom die stärkste Cloud in Deutschland ans Herz: die Open Telekom Cloud. In Verbindung mit einem attraktiven Förderprogramm tritt die Telekom bei der diesjährigen Gamescom an, um Begeisterung zu schaffen und die Unternehmen zu unterstützen.

Was werden Sie am Gemeinschaftsstand der Gamecity den Gamescom-Besuchern präsentieren?

Besucher haben die Möglichkeit, sich persönlich mit unseren Experten über die Chancen und Möglichkeiten der Open Telekom Cloud (OTC) und der Teilnahme an unserem attraktiven Partnerprogramm SoftwareBoost für ihren Geschäftserfolg auszutauschen.

Die Open Telekom Cloud auf Basis von Open Stack verbindet die Vorzüge einer Public Cloud mit den hohen Sicherheitsstandards der Deutschen Telekom. So profitieren Kunden von der Datensicherheit nach deutschem Recht, dem Hosting von Anwendungen im zertifizierten, deutschen Tier-3+-Rechenzentrum und der Tier 1 Connectivity der Deutschen Telekom.

Das Programm SoftwareBoost unterstützt Game-Studios und Entwickler im Online-Bereich mit einem besonders attraktiven Partnerangebot. Die Telekom will Studios, Publisher und Entwickler als Partner für ihr sicheres und kostengünstiges Cloud-Angebot begeistern und bietet spezielle Zusatz- und Sonderleistungen in der Zusammenarbeit mit herausragenden Anbietern. Die Förderung geht mit großzügigem Guthaben für Cloud-Nutzung, Marketing-Support (Social Media), Telekom-Logo-Nutzung, Partnerreferenzierung und einem umfassenden Networking einher.

Wer sollte noch dringend einen Termin mit Ihnen ausmachen?

Digitalisierer wie Gaming-Studios, -Entwickler und Publisher mit Online- und Backend-Bedarf in der Cloud sind herzlich eingeladen, uns im Business-Bereich am Gemeinschaftsstand von gamecity:Hamburg zu besuchen. Um ihnen ausreichend Gelegenheit für einen persönlichen Austausch mit unseren Experten zu ermöglichen, bitten wir sie, unter softwareboost@telekom.de einen Termin zu vereinbaren.

News

Games Lift Incubator - The Alumni's Experiences

The Games Lift Incubator is going into the third edition in 2022 already, so we took the opportunity to ask three alumni of the past two years about their experience with the program. These are three very different projects so we were especially curious about their impressions. You can currently apply to the 2022 edition of the Games Lift Incubator until June 14. We hope these reports on the Incubator will help you with your decision to apply.   

Prototype Funding 2022: 398,000 euros for six projects from Hamburg

In the 2022 funding round of the Gamecity Hamburg Prototype Funding program the awarding committee decided to fund six prototypes for digital games by Hamburg-based devs and studios with a total of 398,000 euros. Congratulations to all recipients - we are already excited to see all projects grow and take up speed!

Games Lift Insights with Cassia Curran on May 24

Join our Games Lift Team and Cassia Curran, Founder and Strategic Advisor at Curran Games Agency, for insights into our Games Lift Incubator program and a workshop about games market analysis for indies on May 24 at 4:30 pm. The event will be held online and in English.

Apply now for Games Lift 2022

From May 9 to June 14, you can apply for our Games Lift Incubator 2022! Take the chance to bring your game ideas and concepts for digital games to the next level!

Successful premiere of Pitch Level Up

At our first new event format "Pitch Level Up" more than 80 participants got some valuable insights and tips from our industry experts on pitching and on optimizing their pitch decks in talks and 1:1 feedback sessions at the Hamburger Ding.

Three Questions to: Unechte Sachen

Unechte Sachen are a young team that met while studying in Darmstadt. Now they are in Hamburg working hard on their VR project "Puppet Play", in which you can create your own little movies and let your imagination run wild. We had the opportunity to do a quick three-question interview with Lukas Hort of Unechte Sachen.

Hamburg-based applike group receives 100 million euros investment

The Hamburg-based company-builder applike receives a major investment from shareholder Bertelsmann. Applike focusses on the mobile app value chain and is, among others, the parent company of the hyper casual studio Sunday.

Road to gamescom 2022: Apply until May 17!

For this year's hybrid gamescom, Gamecity Hamburg once again starts its Road to gamescom program: We offer up to 6 physical and online booth packages at the Indie Arena Booth at gamescom for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until May 17!

Bring your Pitch to the Next Level!

Pitching is an integral part of game development - whether you're looking for a publisher, funding or other support for your project! This is why we're launching our new event, the "Pitch Level Up", to help you make the best of your pitch. Join us on May 3 to get expert feedback on your deck and learn more about the art of pitching.

Deep Silver FISHLABS win "Best German Game" Award

The Best German Game comes from Hamburg: Congratulations to Deep Silver FISHLABS for winning the Deutscher Computerspielpreis (German Video Game Award) in the category "Best German Game" for their dark space-shooter "CHORUS" released in December 2021.

Recap: Portfolio Slam #4: Game Art

What an evening! On March 29, three up-and-coming Game Artists presented their portfolios on stage at the Portoflio Slam #4: Game Art. Read our short recap of the event and see a few photos here.

Three Questions to: Octofox Games

The team of Octofox Games consists of five former students of the Games Master at HAW Hamburg who have been working together for a couple of years already. They were among the first teams to receive 80,000 euros through the Prototype Funding Program and have since worked on a prototype for their couch-coop game "Wild Woods". We asked them about their experience.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.