Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft
En
Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft

"REPTRAILS - Save the FRD" - Interview with developer Torsten Fock-Herde

We talked with kabuff.co developer Torsten Fock-Herde about their upcoming game REPTRAILS - Save the FRD and the ongoing crowdfunding project.

"REPTRAILS - Save the Federal Republic of Germany" is a single-player simulation game, a project of the Hamburg-based Indie game studio kabuff.co.

The player enters the role of an agent of the "New World Order" or reptiloids, who controls the world population with the help of chemtrails, cell phone masts, media manipulation, and other logics of known conspiracy theories. These well-known conspiracy theories are intended to be playfully analyzed and debunked.

Three questions for kabuff.co founder Torsten Fock-Herde

REPTRAILS-Team: Torsten Fock-Herde and Jasmin

1. How did you get the idea for REPTRAILS?

REPTRAILS was originally just a fixed idea that came to my mind in June 2017 in a mixture of despair and anger. Even then, there were many groups spreading conspiracy ideologies and their opponents. Since it is very exhausting to deal with these myths, many people try to compensate for this with some sense of humor. Out of this motivation the prototype was created, in which you could send airplanes around and had to cover a certain area with chemtrails to fulfill the mission. Then the idea disappeared in the drawer again due to lack of concept and time. The corona crisis and the budding conspiracy myths led me to go about it the right way and bring my daughter on board.

2. Which game mechanisms do you use and what is your motivation for the player behind it?

The game mechanics follow the classic RTS principle, the Rock / Paper / Scissors approach. The motivation of the player is enhanced by the impression of being in control and spreading out on the world map. In different territories, different strategies lead to success, and the player should have fun exploring these strategies. At the same time, the game should not become too fragmented, so that it remains easy to access - after all, we also want to open up new target groups for fact-checkers.

Gameplay REPTRAILS

3. You have decided to finance the game through crowdfunding - what are your goals?

The decision to use crowdfunding was easy for us because our crowd anticipated this decision. After we were unable to achieve prototype funding due to the short preparation time, the community quickly signaled to us that they would support us in crowdfunding with all possible means. We took them at their word and were not disappointed. The goal is of course clear: we want world domination. And release the game in May (2021) in the Early Access Model on Steam.

It is planned to release the game for PC and Android.

The Crowdfunding for REPTRAILS will run until September 14 on Startnext: https://www.startnext.com/reptrails

Find out more about REPTRAILS in this video:

https://youtu.be/G6W5fgWr1a0

News

Games Lift: Duck ’n’ Run bleiben wasserfest

Sieht aus, als wäre das Spiel fast fertig – der Prototyp zu „Light of Atlantis“ von Duck'n'Run Games hat bereits Fans gefunden und Preise gewonnen. Doch das Trio dahinter hat noch viel vor.

Portside Game Assembly - neues Gamecity Hamburg Konferenzformat im Juni 2025

Wir können endlich die Premiere unserer neuen Veranstaltung „Portside Game Assembly“ (PSGA) für den 27. Juni 2025 ankündigen! Portside Game Assembly - where indie game leaders meet.

Games Lift: Tales from the Garden bringen Tinte zum Blühen

Manche Spiele funktionieren ohne Worte. „Garden Ink“ wirkt ab der ersten Pflanze verspielt und freundlich. Doch hinter dem entspannten Erlebnis steckt viel Arbeit – und eine klare Vision.

Games Lift: Triflgard entwickeln mehr als eine Kneipe

In dem Spiel „Pubcrawler“ laufen nicht die Menschen zur Kneipe, sondern die Kneipe zu den Menschen. Triflgard bringen einen Sinn für Wortwitz und Wärme in den Games Lift Inkubator, der auch nüchtern zündet.

Bewerbungsstart für Creative Europe Video Games and Immersive Content Development

Bis zum 12. Februar 2025 können sich Unternehmen und Studios für die Förderung der Entwicklung narrativer Games und interaktiver Projekte durch Creative Europe bewerben.

Press Start: Gründungsstipendium Games für Entwickler*innen startet

Ab 28. Oktober bis 17. November 2024 können sich Gründer*innen und Studios auf das Press Start Gründungsstipendium Games bewerben.

Rückblick: Polaris 2024

Die dritte Polaris Convention 2024 war fantastisch! Über 40.000 Besucher*innen bevölkerten die Hamburger Messehallen an drei Messetagen zu den Themen Games, Manga, Anime, asiatische Pop-Kultur und Commmunity.

Games Lift: Rouven Cabanis versteht Friesland

Gelegentlich können Klischees auch stimmen: Der Entwickler eines Spiels mit besonders weitem Horizont beeindruckt uns im Games Lift Inkubator mit seinem Weitblick. Rouven Cabanis im Portrait in unserem Games Lift Log zu seinem Spiel "Frisia - Cozy Villages"

Schulpraktikum Games 2025: Jetzt bewerben!

Ab sofort können sich Schüler*innen der neunten Jahrgänge in Hamburg für die nächsten Runden des Schulpraktikum Games 2025 bewerben.

Games Lift: Startschuss mit Nachhall

Der neue Jahrgang des Games Lift Inkubators ist offiziell gestartet. Das Kickoff-Event hat neue Teams, gestandene Mentoren und Alumni zusammengebracht. Am Sandtorkai im siebten Stock sitzt die Zukunft der Branche auf dem Sofa.

Road to Polaris 2024 – Diese 5 Spiele bringt Gamecity Hamburg auf die Convention

Es ist wieder soweit! Vom 11. bis 13. Oktober öffnet die Polaris, Hamburgs große Community-Convention, die sich ganz um Gaming, Anime, Manga und asiatische Popkultur dreht, zum dritten Mal ihre Pforten – und sie wird größer als jemals zuvor!

Stellenausschreibung: Wir suchen eine*n Werkstudent*in

Wir suchen ab sofort eine*n Werkstudent*in (w/m/d) mit Schwerpunkt Projekte & Kommunikation 

Weitere News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.