Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft
En
Weitere Initiativen der Hamburg Kreativ Gesellschaft

Hamburg Games Conference 2023: 30+ speakers, panels, networking and more

The Hamburg Games Conference is drawing near, with just three weeks to go until March 1 & 2! Right on schedule, the conference line-up is now complete, so let's take a look at the newcomers who bring several fascinating talks and panels for both the main track on "Invest in Games" and the complimentary second track on dev, funding and marketing topics to the table.

New to the Hamburg Games Conference program are, to name just a few: 

Stephanie Marchand, who will kick off the conference with a keynote on how Canada's biggest indie studio, Behaviour Interactive, has thrived and weathered the industry waters for more than 30 years as an independent industry player.

Matthew Short (Managing Director of investment bank Aream & Co) will talk about the development of the games market in light of recent M&A deals, and Christopher Chancey (ManaVoid Entertainment & Indie Asylum) will tell us all about his indie accelerator. Also added to the program is a panel hosted by Shum Singh (Agnito Capital), during which Arnd Benninghoff (MTG), Janosch Kühn (BLN Capital), and Ole Schaper (Sviper) will discuss M&A market trends.

We're also looking forward to an interesting discussion of salary transparency featuring Dr. Andreas Lieb (InnoGames), Alexander Krug (Softgames), Susan J. Moldenhauer (career coach, consultant, and author) and Steffen Behn (celebrate company), hosted by Florian Gontek (Spiegel).

The latest trends and challenges in marketing will also be front and centre during a panel with Thorsten Hamdorf (Jung von Matt Nerd), Nikolas Angerstein (MSM.digital), Dirk Ludewig (NerdStar) and John-Dustin Martin (1UP Management).

Additionally, DZ Bank will contribute an exclusive workshop titled "Crafting your equity story: Show investors that you are a gem" to the program.

On top of this, there's a very special opportunity for all indie devs: during the "Pitch Royal" devs can present their projects in front of a jury of publishers (among others, Catherine Bygrave (Humble Games), Jerome Zenker (Assemble Entertainment), and Philipp Döschl (FDG Entertainment) and the organizers of the Indie Arena Booth, and win a free spot at the joint booth at gamescom!

That's not all, talks by Jasmin Pfeiffer (DigiTales Interactive), Ata Sergey Nowak (Torpor Games) and Casilda de Zulueta have also joined the program.

But these are just the latest updates to the program, you can find the complete line-up and schedule on the official website of the Hamburg Games Conference.

Aside from the extensive talks and panel program, the Hamburg Games Conference is also the perfect place for matchmaking and networking with the German and international games industry. Guests can use MeetToMatch to find valuable new contacts in adavance and then meet face-to-face in the conference's Business Area. Also, there will be a get-together on the first evening of the conference, providing even more opportunities for expanding your network.

We're looking forward to two days packed with learning and networking! The Hamburg Games Conference will take place on March 1 & 2 at the Altonaer Museum, get your tickets here and enjoy access to the full conference and access to the MeetToMatch program.

News

Road to gamescom 2025 - Bis zum 9. April bewerben!

Road to gamescom geht 2025 in die nächste Runde: Wir stellen Plätze an unserem Gemeinschaftsstand auf der Indie Arena Booth für Hamburger Studios, Teams und Devs. Bewerbt euch jetzt bis zum 9. April!

Prototypenförderung 2025 startet: Bewerbungsschluss 7. April

Vom 3. März bis 7. April kann sich auf die Prototypenförderung 2025 von Gamecity Hamburg beworben werden. Die diesjährige Förderrunde stellt insgesamt 400.000 und bis zu 80.000 Euro pro angenommenes Bewerber-Team bereit.

Road to Nordic Game 2025

Gamecity Hamburg bietet ein Road to Nordic Game Conference Programm an: Wir stellen Plätze an unserem Gemeinschaftsstand für Hamburger Studios, Teams und Devs. Bewerbt euch jetzt bis zum 28. März!

Schulpraktikum Games Januar 2025: Schüler*innen lernen Gamesbranche in Hamburger Unternehmen kennen

15 Hamburger Schüler*innen der 9. Klassen erhielten im Rahmen eines dreiwöchigen Praktikums Einblicke in die vielfältigen Berufsbilder und Unternehmen der Gamesbranche. Wir haben sie zu ihrer Abschlusspräsentation besucht und erfahren, was sie gelernt haben.

Portside Game Assembly: Ticketverkauf für Brunch und Party gestartet

Mit der Portside Game Assembly bringt Gamecity Hamburg am 27. Juni 2025 Studio-Leiter*innen und Entscheider*innen erfolgreicher Indie Game Studios auf einem Konferenz-Schiff und weiteren außergewöhnlichen Locations in Hamburg zusammen. Weitere teilnehmende Studios sind angekündigt und der Ticketverkauf für alle Events gestartet.

Senators Roundtable 2025 im Hamburg Rathaus

Als gute Tradition diskutieren Senator für Kultur und Medien Dr. Carsten Brosda, Gamesunternehmen und Gamecity Hamburg über die aktuelle Entwicklung der Gameswirtschaft.

Der German Creative Economy Summit 2024. Foto: Jan-Marius Komorek

German Creative Economy Summit 2025: Programmtipps

Am 5. und 6. März 2025 findet erneut der German Creative Economy Summit auf Kampnagel in Hamburg statt, der größte nationale Branchentreff für die gesamte Kreativwirtschaft. Wir haben für euch ein paar Programmtipps zusammengestellt.

Antragstellung offen für Computerspielförderung des Bundes

Seit Dezember 2024 können wieder Anträge auf die Computerspielförderung des Bundes gestellt werden.

Tiny Roar release "Into the Emberlands" as full version

Hamburg-based indie developer Tiny Roar released “Into the Emberlands” as version 1.0.

OneManOnMars releases Leif's Adventure: Netherworld Hero

OneManOnMars will finally release the exciting 2D action adventure Leif's Adventure on December 19, 2024!

Recap 2024 und Ausblick 2025

Es ist gefühlt erst eine Woche her, dass wir in die Projekte und Veranstaltungen für 2024 gestartet sind und schon ist das Jahr wieder zu Ende!

Games Lift: Kein Abschluss, ein Anfang

Die Graduation ist geschafft. Der Games-Lift-Jahrgang 2024 hat seine wichtigste Probe mit Bravour und Routine bestanden. Wie es weitergeht, verrieten die Teams auf der Bühne.

Weitere News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.